
Ha valaki azt hiszi, hogy egy nagy siker filmhez, vagy jtkhoz kemny munka s rengeteg elszntsg kell, akkor elrulok egy titkot. Elg egy j tlet s millik fogjk szeretni a ksz mvet. A Yu-Gi-Oh! sorozat sikerhez is csak ennyire volt szksg. Alapul vettek egy tbb ezer ves kultrt, annak minden misztikumval s elegytettk egy olyan htkznapi dologgal, mely szintn j ideje ltezik s szerves rszv vlt majd minden kultrnak. gy szlettek meg a prbaj krtyk, melyek egy olyan kpzeletbeli vilg eszkzeiv vlhatnak a klnleges kpessg emberek kezben, melyet a haland ember el sem tud kpzelni (legalbbis a rajzfilmsorozat errl szlt), a felnttebb idegzet emberek azonban magt a jtkot szeretik, nem igazn a kr ptett trtnetet.
A Konami igen gyorsan reaglt, a Japnban szkel kiad idejben felvsrolta a jogokat s mindent megtesz, hogy minden platformon ki tudja hasznlni annak hrnevt. PC-re a Yu-Gi-Oh! Power of Chaos sorozat eddig kt epizddal volt jelen. Ezek sorrendben a Yugi The Destiny s a Kaiba, The Revenge voltak. Mindegyik azonos felptssel brt, melybl erre a gammra is sok minden tragadt. A fmen felptse maradt ugyanaz. Mehetnk egybl a csatba a Duel Mode segtsgvel, de a paklinkat is szerkesztgethetjk a Deck Construction ltal. Ennek az els indtskor csak akkor lesz rtelme, ha az elz rszek mentseit t tudjuk ide hozni, azaz az ott megnyert lapokat itt is felhasznlhatjuk. Egy rpke ismerkedsre is lehetsgnk lesz a Tutorial menpont alatt, mely sokat segt a jtk megrtsben. A prbaj rsz ment t a legnagyobb vltozson. Belekerlt vgre az a md, amely kt jtkost kpes sszekapcsolni egy lan hlzaton bell, gy vgre l ellenfelek is kzdhetnek egymssal. Emellett persze megmaradtak a szoksos momentumok is, mint a sima Duel s a Match Duel, melyek egyszemlyes mdnak tekinthetk. Elbbiben egy meneten t mutathatjuk meg mit is tudunk, mg utbbinl hrom menetbl kettt kell megnyernnk a totlis gyzelemhez. A gyztesek jutalma duelben egy, match mdban hrom krtyalap lesz, mellyel a paklinkat tudjuk nvelni, minl tbb gyzelmet tudunk magunk mgtt, annl tbb s ersebb lapunk lehet, gy az ellenfeleket is egyre egyszerbb lesz elintzni. A gpi intelligencia persze nem akarja hagyni, hogy csak gy elverjk, igen cseles trkkkre is kpes, melynek kvetkeztben a jtkot csppet sem mondhatjuk knnynek. Kpes elemezni a krtyinkat a tbln, a vrhat lpseinkre felkszlni, radsul emellett ki tudja tapasztalni a stratginkat s a jtkstlusunkat is. Nem kis fifika kell teht ahhoz, hogy elverjk kelmt.
Sokan vannak, akik a szablyokkal mg nincsenek egszen tisztban, nzzk ht t ket. Mind a kt fl egy paklit kap, mely minimlisan 40, maximlisan 80 krtyalapbl ll. Emellett polimerizland, azaz kt szrny sszeolvadsbl ltrejv szrnyeink is lesznek, melyek a bal oldalon lesznek elrhetek, ezek elhvshoz a megfelel monsztk s egy polimerizl lap kell majd. Kezdsnl a k- papr- oll jtkkal dl el a kezds joga. Az elsnek indul kezdhet, de nem tmadhat, azt csak a msodik jtkos kezdemnyezheti az els krben, mivel akkor vdtelen az ellenfelvel szemben. A minden krben egy szrnylapot tehetnk le a tblra s annyi csapda, illetve varzs lapot, amennyi elfr rajta. A szrnylapok mennyisgi korltjt persze ki lehet hasznlni egy jl felhzott lap ltal. Ilyen pldul a szrnybreszt, mellyel a krben mr lerakott szrnyiknk mell felleszt egy mr elpuszttott darabot is. Ezek a krtyalapok tmad, illetve vdekez pontokkal rendelkeznek. Minden ezek krl a szmok krl forog. Az ellenfl tmad, illetve vdekez llsba teheti le a sajt szrnyt, elbbinl, ha az pontszma nagyobb, mint az enym, akkor elpusztthatja a drgasgomat s levondik tlem a kt pontszm klnbsge, utbbi esetn lefordtva kerl a tblra a lap, gy egy tmadssal tudjuk csak megllaptani annak erejt. Ha nagyobb tmad ponttal tmadok, akkor legyztk, de pontvesztesg nem jr rte az ellennek, ha azonban kisebb, akkor nekem vondik le a differencia. A kt jtkos 8000 letponttal indul neki a viadalnak, ezt kell a nullra reduklni a gyzelemhez. A csapda lapok s a varzs lapok ennek az egyszer jtkmenetnek a megszptsre jttek ltre, mivel igen cseles dolgokat lehet velk vghezvinni. Szerencsre a program, mg ha angol nyelven is, de kirja, hogy milyen tulajdonsgokkal br az adott lap, gy mindig jl tudjuk majd felhasznlni. Nmelyik darab igen veszlyes, akr egy egsz tblarszt is elpusztthat minden letett lappal egytt, msok csak vdekezsre jk, de mindegyik egyedi s ez okozza azt az utnozhatatlan izgalmat, amirt olyan npszer is lett ez a game.
A grafika nem mondhat full 3D-s csodnak, vannak benne ilyen elemek, de nagyon kevs. Az alap dizjn 2D-s kezelfelletet s mozgsteret enged meg neknk, de ez csppet sem kr, mivel a gpigny gy igencsak alacsony lett. Az elz szsszenetek is mind ms alap kinzettel brtak. Yugi jtkban az egyiptomi motvumok dombortottak, Kaibanl a hi-tech feeling volt az uralkod, mindegyik a cmszerepl stlushoz s szemlyisghez mrten volt kialaktva. Joey az utca jtkosa, gy clszer is volt onnan tvenni a stlusjegyeket. A grafitik s az aszfalt elegyei s az ismers tereptrgyak motvumai nagyon hangulatoss teszik ezt az epizdot is, az ellenfelnk groteszk arcvonsai meg egy kevs humoros betst is ad az egsznek. A hanganyag ebben az epizdban rte el a legjobb minsget a Dolby hangzs ltal. A zenei anyag illik a megjelenshez, gy erre sem lehet panasz.
Aki mg nem jtszott ennek a krtyajtknak egyik rszvel sem eddig, az most beptolhatja. Nagyszer hangulat s igen fejlett AI jellemzi, gy igen lvezetes csatkat lehet majd vvni mr a gp ellen is. |